Jaké problémy vás čekají s DPF
Filtry pevných částic přinášejí velký přínos životnímu prostředí i vašemu vozu. Díky němu se totiž do vzduchu nedostanou nebezpečné látky, které by mohly způsobit rakovinu. To ale neznamená, že přináší jen radost i majitelům všech naftových automobilů. Velká nevýhoda je prakticky jen jedna. Postupně se zanáší a ucpává. Po nějaké době ho proto musíte čistit, anebo úplně vyměnit. Každých zhruba 1000 ujetých kilometrů zařízení prochází tzv. aktivní regenerací, ale ta není vždy dokonale účinná. Dochází zároveň i k pasivní regeneraci, ale ta je možná pouze při jízdě na větší vzdálenosti. A to ve městě není zrovna jednoduché. Čištění filtrů pevných částic je proto jedinou skutečně efektivní možností, jak se zanesení zbavit. A nebojte, zas tak drahé to není.
Příznaky zaneseného DPF
Profesionální společnosti byste se měli svěřit, jakmile se objeví první příznaky poškození. Mezi hlavní signály patří vyšší spotřeba, nižší výkon vozidla a zvýšená kouřivost výfuku. Jasným znakem ale bude svítící kontrolka DPF. Může se stát, že auto bude stávkovat, nebo se samo přepínat do nouzového režimu. Nový filtr je drahý, ale jeho údržba ne. Tak tyto signály neignorujte.